top of page
Søk
  • Line Goplen Höfde

Strategisk employer branding - det starter på innsiden

Oppdatert: 19. des. 2019

Employer Branding er forretningsprosesser som sørger for at bedriften klarer å tiltrekke seg, engasjere og beholde rett medarbeidere. Det krever tverrfaglig samarbeid, ledeuforankring og langsiktighet, blant annet. Men hvor starter du? Og hvordan kan du jobbe målrettet med å få alle ombord?


Vi har snakket med Kate Ingram som er ansvarlig for Employer Branding og talent management i Orkla og Peter Hagen som er kommunikasjonsdirektør og fungerende HR-direktør i Sweco. Orkla er et konsern med flere sterke merkevarer og virksomhet i mange markeder og Sweco er et rådgivende ingeniørselskap med hovedkontor i Sverige. På tross av ulike forretningsmodeller og markeder, er utfordringene mange av de samme. Hvordan tiltrekke seg de som skal være med å bygge virksomheten videre? Hvordan sikre topplederengasjement og stolthet internt som skaper gode ambassadører? Kate og Peter deler innsikt og erfaringer, og gir råd om hvordan du bør angripe Employer Branding arbeidet for å få størst mulig uttelling.


Med Kate og Peter foran Orklas storslåtte Makrell-kunst.


Kate er en stor fan av Simon Sinek og anbefaler deg å å lytte til ham, eller hvorfor ikke starte med å lese Start with Why.

Peter er fascinert av hvordan noen regimer utnytter propaganda overfor innbyggere og for å skape venner og fiender. Han anbefaler et kikk bak fasaden og tipser om boken


Abonner på Blender Podcast på Apple podcast, Spotify eller Google podcast.

Episoden finner du også her.



85 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page